طراحی چشم انداز شهری و جایگاه مناسب مبلمان شهری

طبق گفته های برلانت ، شهرها می توانند فرصتی برای تجربه گروه های اجتماعی  مختلف و آداب و رسوم باشند. فضاهای باز عمومی شهری که به عنوان فضاهای باز با دسترسی آزاد برای مردم تعریف شده است ، از جمله بازار ، پارک ، خیابان ، مسیرهای پیاده رو ، پلاکها و میادین مکانهایی است که افراد می توانند برای تبادل نظر ، تجارت کنند. ، یا به سادگی استراحت کنند و لذت ببرند.

فضاهای باز عمومی یکی از جنبه های محیط شهری است که در زندگی روزمره برای افرادی که در مناطق شهری زندگی می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است ، فضاهای باز عمومی عملکردها و فواید قابل توجهی را تأمین می کند که نیازهای انسان را برآورده می کند . غنی سازی زندگی اجتماعی ، ارتقاء تصویر شهر ، بهبود چشم انداز شهری و محیط بدنی و حمایت اقتصادی از جمله­ی این فواید می­باشد.

از آنجا که انسانها به لحاظ ماهیت موجودات اجتماعی هستند و نیاز به تماس با افراد دیگر دارند ، ارتباطات بین فرد و گروههای اجتماعی هم برای سلامتی فرد و هم سلامت سیستم اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شهرها و محلات دارای فضاهای باز عمومی یشرفته باشند ، ساکنان احساس کاملی از جامعه ایجاد می کنند.

وسایل مبلمان خیابانی شامل مواردی است که برای تسهیل حمل و نقل یا استفاده از زمین های مجاور خیابان استفاده می شود ، معمولاً در مناطق شهری با هدف زیبایی بیشتر خیابان مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال ، این اشیاء اگر در نزدیکی تقاطعها قرار بگیرند ، ممکن است مانع از دید رانندگان شوند ، به خصوص اگر جمعیت در اطراف آنها ایجاد شود و اگر در نزدیکی جاده باشند ، نباید مانع از دید بین عابران شوند. مبلمان با کیفیت بسیار پر هزینه است ، بنابراین باید فقط در جایی که واقعاً مورد نیاز است استفاده شود. روش های مختلفی برای انتخاب یا طراحی مبلمان خیابانی وجود دارد: به عنوان مثال ، به گونهای که می­تواند یک هماهنگی به خیابان ها و پیاده روها بخشد. یا بخش های مختلفی از منظره خیابان می تواند به گونه ای طراحی شود که به خودی خود به عنوان آثار هنری عمل کند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *