استفاده از فضای سبز و منظر شهری در شهر جلفا

رشد سریع شهرنشینی باعث شلوغی ، ترافیک و آلودگی در فضاهای شهری شده است، بنابراین طراحی فضای سبز و طراحی مبلمان شهری بایستی  با نیازهای عاطفی شهروندان سازگار باشد و می تواند تغییر قابل توجهی در آسایش و امنیت جسم و روح انسان ایجاد نماید و هویت خوبی به شهر بخشد.

با وجود زندگی روستایی ، زندگی شهری بدون زیبایی طبیعی است و فضاهای شهری از زیبایی بصری برخوردار نیستند و  انسان به نظم و زیبایی در محیط زندگی نیاز فوری دارد.

این فضا با رویکرد در طراحی مبلمان شهری با تأکید بر استفاده از فضای سبز و منظر شهری پایدار در شهر جلفا مورد ارزیابی قرار گرفته است  و همچنین سعی در نشان دادن آن دارد که فضای سبز و مبلمان شهری زیبا می تواند هویت خاصی به شهر بدهد.

با زیباسازی بصری محیط شهر ، منظره زیبایی ایجاد شده است و منظره شهری بهبود یافته و شهر نیز می تواند پایدار و پویا باشد.  نتایج در واقعیت نشان می دهد که نوآوری مجموعه توسعه یافته ای از مبلمان شهری با  اتصالات مشابه مشترک هدف سیستم های مبلمان یکپارچه است.

مبلمان شهری شامل تمام عناصر به عنوان اولین بار در فضاهای باز شهری و دارای کلی است دوم اینکه حضور آنها در فضای شهری نیازهای عمومی شهروندان را برآورده می کند.

از بین بردن مبلمان شهری از اندامهای شهری یا طبیعت نامناسب آنها می تواند زمینه ساز ناکارآمدی و اختلال در عملکرد سیستم شهری و نیازهای مختلف برآورده نشده باشد.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *