کارکرد مبلمان شهری چیست؟

مبلمان خیابانی چه زمانی وارد فرایند طراحی می شود؟ از همان ابتدا یا به تدریج با پیشرفت پروژه؟

پس از تقسیم بندی فضاهای عمومی بین عابران پیاده، اتومبیل، حمل و نقل عمومی و دوچرخه، نوبت آن فرا می­رسد فضاهای سبز، نورپردازی و مبلمان خیابان را انتخاب کنید، یعنی رنگ­ها ، طراحی ، موانع ، نیمکت­ها ، چراغ ها و سطل­ها. مبلمان خیابانی به سرعت مورد توجه قرار می گیرد تا بدین ترتیب بتواند به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر در ساخت و پیشرفت در پروژه کمک کند.

مبلمان شهری نقش کارکردی دارد ، اما همچنین وسیله ای برای انتقال هویت است. امروزه مبلمان شهری در اماکن عمومی از نظر كیفیت در معرض انتظارات زیادی است زیرا به عنوان ابزاری مؤثر برای برنامه ریزی شهری در نظر گرفته می شود. تعریف دقیق اصطلاح مبلمان شهری تمایل به هماهنگی ، ناهمگونی و تعلق را نشان می دهد. ایجاد اشیاء مفیدی که زندگی شهروندان را آسان تر و زیبا تر می کند.

با این حال ، اغلب مبلمان شهری استفاده های خاصی نیز دارد. به عنوان مثال ، از تابلوها برای مدیریت جریان خودروها و جلوگیری از پارک شدن وسایل نقلیه استفاده می شود. در خصوص نقش مبلمان شهری باید این سوال پرسیده شود که آیا بهتر نیست بپرسید که عابران پیاده چگونه از جاده عبور می کنند؟ چگونه راه می روند؟ اتومبیل چگونه حرکت می کند؟ یا اینکه چه میزهایی می تواند در ترغیب مردم به ملاقات و مبادله ایفا نقش کند؟

طراحان مبلمان شهری باید قادر به اختراع ، آزمایش با تکنیک های جدید باشند و مفاهیم جدیدی را ارائه دهند. درست همانطور که یک هنرمند ما را به زیر سوال بردن دنیای اطراف خود تشویق می کند ، بنابراین طراح مبلمان شهری باید راه حل های خلاقانه ای ارائه دهد و با هدف بهبود کیفیت زندگی ما امکانات جدیدی را اختراع کند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *